کولرگازی و اسپلیت

راهنمای خرید کولرگازی(قسمت ششم)

10 – میزان صدای کولر گازی و راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی : به دنبال خرید کولر گازی با حداقل صدا باشید . صدای کولر گازی یکی از عواملی می باشد که هنگام خرید باید به آن دقت زیادی شود.اما از کجا بدانیم که کولر گازی چقدر صدا دارد؟ خیلی ساده می‌توان به عدد دسی‌بل (db) کولر دقت کرد؛ کمتر بودن این شاخص به معنای کم‎ صداتر بودن است. این عدد را همه‌ی سازنده‌ها در کاتالوگ محصولات خود عنوان می‌کنند.

11 – با گارانتی بخریم یا بدون گارانتی؟

راهنمای خرید کولر گازی: تعدادی از کولرهای گازی که در بازار پیدا می‌شوند به کولرهای بانه‌ای معروف هستند. برخی تنها در بازار آزاد و بدون گارانتی یافت می‌شوند (معروف‌ترین آنها کولر جنرال طرح لبخند با جعبه‌ی نارنجی است) و برخی دیگر، هم با گارانتی و هم بدون گارانتی قابل خرید هستند. مثلا کولر سامسونگ و ال‌جی و اُجنرال را با گارانتی و بدون گارانتی خرید. خرید کولر با گارانتی مزایایی دارد که باعث می‌شود بتوان وجود نمونه‌ی مشابه بدون گارانتی را در عین حالی که قیمت کمتری دارد نادیده گرفت. مهم‌ترین نکته‌ این است که بیشتر کولرهای اسپلیت بدون گارانتی، فاقد لوله‌های مسی هستند و برای نصب کولر علاوه بر دستمزد نصاب، باید هزینه‌ی این لوله‌ها را هم پرداخت کنید. گاهی اوقات هم کولرهای بدون گارانتی در حالتی به دست شما می‌رسند که گاز خنک‌ کننده‌شان تخلیه شده ‌است و برای پرکردن گاز مخزن هم باید دست به جیب شوید.

در کنار ویژگی‌های مطرح‌شده، باید به قابلیت‌های دیگری هم توجه داشت. اینکه کولر گازی مورد نظر، بادگردان چندجهته دارد یا ندارد. برخی از کولرها تنها می‌توانند باد را به بالا و پایین هدایت کنند و برخی دیگر، چپ و راست را هم پوشش می‌دهند. تایمرهای خاموش کردن (زمان خواب) و روشن شدن در زمان دلخواه بسیار کاربردی هستند. قابلیت جدیدی هم برای دور کردن پشه و مگس و حشرات موذی به کولرها اضافه شده ‌است که می‌تواند برای عده‌ای جالب باشد. راستی حتما به ریموت کنترل کولری که می‌خرید (در صورت ریموت داشتن) دقت کنید. با بعضی از ریموت‌ها خیلی راحت می‌توان کولر را کنترل کرد و برخی دیگر به چند ساعت جلسه‌ی آموزشی نیاز دارند.

(پایان قسمت ششم)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.