کولرگازی و اسپلیت

راهنمای خرید کولرگازی(قسمت پنجم)

8 – به میزان سطح انرژی کولر گازی دقت کنید

راهنمای خرید کولر گازی : بله، حتما دقت کنید. این فاکتور به معنای میزان بهره‌وری انرژي الکتریکی (Energy Efficiency Ratio) است. از این معیار می‌توان فهمید کولر مورد نظر، چه مقدار از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل می‌کند. به هر میزان که EER بیشتر باشد، دستگاهِ خنک‌کننده‌ی بهتری خواهیم داشت. ترکیب EER بالاتر و اینورتر خوب‌تر در یک کولر، می‌تواند یک دستگاه الکتریکی با بازده‌ بالا بسازد.

در صورتی که از یک کولرگازی 18000 Btu/h با گرید  A به جای کولری با گرید G استفاده شود بیش از 40درصد در میزان مصرف برق و هزینه آن صرفه جویی خواهد شد؛ و در صورتیکه از یک کولر با گرید A به جای کولری با گرید D استفاده شود این صرفه جویی به میزان 25 درصد خواهد بود. در جدول زیر میزان صرفه جویی در صورت جایگزین شدن هر یک از گرید ها با گرید A ارائه شده است.

میزان صرفه جویی گروه بازده مصرف انرژی
 11% B – A
  19% C – A
 25% D – A
32% E – A
36% F – A
بیش از 40% G – A

9 – پرتاب باد کولر گازی چقدر باشد در راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی : پرتاب باد یعنی یک کولر تا چه فاصله‌ای می‌تواند باد خنک را انتقال دهد؛ به همین سادگی. معمولا فروشندگان کولر گازی از عددی بر حسب متر استفاده می‌کنند و درست‌اش هم همین است. مثلا گفته می‌شود پرتاب باد این کولر ۱۰ متر است و آن یکی تا ۲۰ متر پرتاب باد دارد. مسلم است که پرتاب باد بیشتر به معنی بهتر بودن کولر است. سعی کنید کولری با حداقل پرتاب باد ۱۰ متر تهیه کنید. برخی از مدل‌های جدید فناوری‌هایی را به کار گرفته‌اند که باد را تنها در جهتی که افراد نشسته‌اند، هدایت می‌کند و زمانی که کسی درون اتاق نباشد، قدرت را به حداقل می‌رسانند تا برق کمتری مصرف شود.

(پایان قسمت پنجم)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.