کولرگازی و اسپلیت

راهنمای خرید کولرگازی(قسمت هفتم)

12- در کدام منطقه با کدام آب و هوا زندگی می کنید

راهنمای خرید کولر گازی : در صورتی‌ که مردم در هنگام خرید به مشخصات کولرهای گازی توجه کرده و کولرهایی متناسب با اقلیم آب و هوایی خود انتخاب نمایند، نه تنها عمر کولر خود را افزایش می دهد، بلکه باعث کاهش مصرف برق و هزینه‌های مربوط به آن می‌شوند.

بر اساس این گزارش، کولرهای گازی به سه کلاس آب و هوایی معتدل (T۱)، خنک (T۲) و گرمسیری (T۳) تقسیم می‌شوند. کولرهایی که دارای کلاس آب و هوایی گرمسیری هستند درمناطق گرمسیر مانند هرمزگان، بوشهر، خوزستان وسیستان بلوچستان استفاده می‌شوند. نوع کلاس آب وهوایی هر کولر بر روی برچسب انرژی آن درج شده است.

13- خرید کولر گازی نو به صرفه تر است یا تعمیر آن؟

برای اکثر مردم خرید کولر گازی … نیاز به برنامه‌ریزی اقتصادی دارد، چرا که امروزه باید بودجه قابل توجهی را برای خرید ان درنظر گرفت.

بنابراین خیلی مهم است کولر گازی که خریداری می‌کنید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و مدت زمان طولانی به خوبی برای شما کار کند؛ اما خیلی از مواقع پیش می‌آید که حتی با تمام برنامه‌ریزی و پرس و جوهایی که برای خرید یک وسیله با کیفیت انجام می‌دهید، دستگاه شما به هر علتی خراب شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

برای مثال از پنل آن آب چیکه می کند و یا باد خنک نمی زند و شما تمام شرایطی را که به ذهنتان می‌رسد بررسی می‌کنید اما باز هم دستگاه کار نمی‌کند، پس مطمئن می‌شوید نیاز به مشاوره متخصص فنی دارید. حالا این سؤال برای شما مطرح می‌شود که آیا بهتر است آن را تعمیر کنید و هزینه تعمیر کولر گازی به صرفه است و یا اینکه به طور کلی دستگاه را عوض کنید؟

پاسخ به چنین سؤالی بستگی به نوع خرابی و مشکل دستگاه شما دارد. تجربه نشان داده است که در اکثر مواقع تعمیر اسپیلت به صرفه‌تر از تعویض آن‌ها است؛ اما در بعضی مواقع هم هزینه تعمیر دستگاه آن قدر زیاد می‌شود که تعویض آن معقولانه‌تر است.

(پایان)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.